Nederlands / Deutsch

BIC: INGBNL2A

mailnaar@dierfysiofrancis.nl
0031(0)6 12 86 56 12
Wanneer is verwijzing naar een dierenfysiotherapeut zinvol?

Voor mobilisatie van de wervelkolom of overige gewrichten, bijvoorbeeld postoperatief, arthrose, artritis, tijdens immobilisatiefase ter preventie van een contractuur.

Voor het verminderen van hypertonie van de spieren, bijvoorbeeld veroorzaakt door pijn, overbelasting, trauma, slecht passend zadel e.d.

Voor het rekken van spieren bij spierverkortingen, bijvoorbeeld contracturen door neurologische problematiek, of door een contractuur na (postoperatieve) immobilsatie.

Pijnvermindering indien medicatie niet toegepast mag worden, bijvoorbeeld bij drachtige merries.

Postoperatieve trainingsbegeleiding voor een verantwoorde werkhervatting, bijvoorbeeld na consolidatie van een fractuur, na hechting van een pees- of spierruptuur, e.d.

Verbetering van doorbloeding in de spieren middels massage of middenfrequente elektrotherapie, bijvoorbeeld bij hypertonie (al dan niet secundair), overbelasting, e.d.

Versnellen van herstel van banden, pezen en bursa middels ultrageluidtherapie, bijvoorbeeld bij bursitis, bandletsel, tendinitis, surmenage, (partiële)peesruptuur, e.d.

Specifieke spierversterking middels trainingsbegeleiding, bijvoorbeeld bekkeninstabiliteit, status na herstelde fractuur, na een (partiële) spierruptuur, na neurogene problematiek e.d.
HOND
BEHANDELING